fbpx

Hvorfor skal du velge en lokal sparebank?

For oss så er hver enkelt kunde viktig, sier Jo Sivert Martinsen på sitt kontor i Romerike Sparebank. Han er leder for rådgivningskontoret som banken har på Lørenskog, rett bak Triaden storsenter.

– Det høres kanskje litt ut som en klisjè, men vi ønsker å være en støttespiller for våre kunder ved små og store økonomiske valg de har i livet.

– Det handler like mye om å hjelpe kundene våre med å realisere planer og mål, som det å gi god rådgivning slik at man ikke havner i en vanskelig situasjon. Vi vet at man av og til får utfordringer økonomisk, og vår jobb da er å finne en løsning som er god for begge parter. Det er ingen saker som er like, og det kan ta tid å finne en god løsning på kompliserte saker. 

Veien tilbake til en vanlig bank

Har du først opplevd å få økonomiske problemer med betalingsanmerkninger og inkassokrav, så er det dessverre ikke uvanlig at banker er litt avventende til å ta deg inn som lånekunde, sier Martinsen. Dette henger sammen med risiko, og at finansbransjen har krav fra både myndigheter og andre finansinstitusjoner hvor vi som bank henter penger. Har vi for eksempel for mange kunder med høy risikoklassifisering så kan banken straffes med høyere lånerente ute i markedet, og da går dette ut over hele tilbudet til alle bankens kunder. Dette er en grunnene til at man kan oppleve å få et nei til lån i banken.

– Men det betyr ikke at alt er sort/hvitt, forklarer Martinsen. Zen Finans bistår privatpersoner som har fått avslag fra sin nåværende bank, og til slutt så vil du ha en slags «økonomisk friskmelding». Men det tar tid før betalingsanmerkninger slettes, så vi anbefaler å bli værende hos den finansinstitusjonen som hjelper deg ut av den vanskelige situasjonen inntil alt dette er borte. 

Det beste fra begge verdener innen bank

Romerike Sparebank ønsker å gi våre kunder det beste fra både digitalt og tradisjonelt innen bank. Hvis du vil ordne med alt selv på nett, så kan du gjøre det – men vi får veldig gode tilbakemeldinger på at de som bruker sin egen personlige rådgiver er svært fornøyde med det. 

Vi er en sparebank, når du ringer til oss så slipper du lang ventetid på kundesenteret. Ta gjerne tiden neste gang du ringer, vi har ca 30 sekunders svartid på kundesenteret! 

Få gratis hjelp idag

Vi hjelper deg i møte med banken – uforpliktende og kostnadsfritt

Ring oss på - 400 01 956

Kontakt oss for uforpliktende og kostnadsfri samtale